17 Şubat 2010 Çarşamba

ÇİÇEK KAPI SÜSÜ




Merhabalar,görmüş olduğunuz gibi havaların güzelleşmesiyle bahar esintisine verdim kendimi..Kozalak kapı süsünden sonra bu çalışma daha bi içimi açtı sanki..Aslında daha başkaydı buna başlamamdaki fikir fakat annemin iştirakıyda bu sonucu aldı.Henüz görmedi ama umarım beğenir diyorum ve anlatıma geçiyorum:)







ilk olarak Türkiye'de her aradığımızı bulamadıımız için yine birçok şeyi kendimiz yapmak zorunda kalıyoruz..Aslında kolay ve hesaplı belki ama zaman israfı gibi geliyor,bu yüzden de kızıyorum..Gazetemizi sararak bu şekilde çelengimizi hazırlıyoruz.








İstediğimiz boyuta gelene kadar sarıyoruz ve bitişinde iyice bantlıyoruz.Böylelikle daha sıkı ve şekli düzgün oluyor.












Çelengimizi hazırladıktan sonra fonu hangi renk istiyorsak,yaklaşık 15 cm eninde kestiğimiz kumaşla sarıp bitimini ön yüzüne getirip silikonla sabitliyoruz.Ön yüzüne getirmemizin sebebi de üstüne zaten çiçek yapacağımız için arkada oluşacak kötü görüntüyü engellemek.








Bu gülü yapmayı TAKI'ntılar 6'da anlatmıştım zaten..Bir kısmını bu şekilde dolduruyoruz.Geri kalan kısmı da büyük güller yapacağız.










GÜL YAPIMI;


1.Kumaşımızı yaklaşık 5 cm şerit halinde kesiyoruz.

2.Kendimize doğru uç kısmı kıvırıp üçgen haline getiriyoruz.

3.Üçgenin yarısından tekrar katlıyoruz.

4.Oluşan göbeği kendi etrafında çeviriyoruz.

5.Sardıktan sonra üstte oluşan sivriliği dışa kıvırıp tekrar sarıyoruz.

6.Göbeğimizi oluşturduktan sonra gülün dışına çevirip sararak yaprakları oluşturuyoruz.

7.Bu şekilde istediğimiz büyüklüğe gelene kadar aynı işlemi tekrarlıyoruz.

8.Gülümüz istediğimiz büyüklüğe geldikten sonra en alt kısımda dikerek sabitliyoruz.

9.hazır olan gülümüzü çelenge silikon yardımıyla yapıştırıyoruz.



SÜMBÜL YAPIMI...

1.Kurdeleyi ahşap boncuktan geçirdikten sonra şekilde görüldüğü gibi içinden geçirip sabitliyoruz.

2.Boncuğun üzerinde açıklık kalmayacak şekilde kurdeleyi sarıyoruz.

3.Sarma işlemi bittikten sonra iğnenizi şekildeki gibi batırın.

4.Kurdeleyi yavaşça çekerek boncuğun ucunda bir ilmik oluşturun.

5.Çalıştığımız ilmikler boncuğun tepesini doldurana kadar devam edin.

6.Bitişteki kurdeleyi boncuğun içinden geçirip iki ucun da aşağı olmasını sağlayın.



1.3 adet hazır çiçek tohumunu kurdeleyle bağlayın.

2.Bağladığınız kurdeleyi boncuğun içinden geçirin.

3.Tohumu geçirdikten sonra alt kısımda sabitleyin.


FİYONK YAPIMI;



Kare olarak kestiğimiz kumaşı tersinden,ucları ortaya gelecek biçimde dikiyoruz.Diktikten sonra tersini çevirip ütülüyoruz.



Krem rengi kurdelem telli olduğundan kumaşın arkasında telleri birleştirerek sabitledim.Yeşil, kremden daha kalın ve uzun olacak şekilde kesip arkada hepsini silikonlayıp yapıştırıyoruz.




Resimde gördüğünüz gibi bir kısmına yaptığımız kıvırma güllerin üstüne fiyonk ve sümbülleri yapıştırıyoruz.



Sümbülleri yapıştırdıktan sonra ortada boş kalan kısıma küçük goncalar yaptım ve kenarlarına da inciler yapıştırıp bitirdim.Son olarak kurdeleyi de ekliyoruz ve kapı süsümüz hazır...






22 yorum:

Şehnaz dedi ki...

bakakalmışım...çok güzel olmuş..içim açıldı....yazı ve baharı ne kadar özlemişiz...sevgiler canım.....

DenDen dedi ki...

çok güzel olmuş, bende yapmak istiyorum ama benimki sadece istek olarak kalacak şu anda bile beni bekleyen binlerce iş var. Böyle derken abarttığımı düşünme gerçekten öyle. Ellerine sağlık harika olmuş

serpil dedi ki...

Harika olmuş, renkler de harika, yapım aşamalarını da ne güzel anlatmışsınız, çok hoş :) sevgiler.

CİCİBİŞİ dedi ki...

Herşey, hepsi çok güzel. Öyle dolanırken rastladım bloğunuza. Bu güzellikleri bizlerle paylaştığınız için teşekkürler...

mamila dedi ki...

BAYILDIM ÇOOK GÜZEL, HARİKASINIZ. HELE SÜMBÜLLER İNANILMAZ GÜZEL OLMUŞ.BÜTÜN OLARAK ÇOK UYUMLU.ELLERİNİZE FİKRİNİZE YARATICILIĞINIZA SAĞLIK. ÇOK SEVGİLER.

Fatma dedi ki...

Bu kapı süsüne bayıldım. Anlatılanları uygulayacağımdan emin olabilirsiniz, uzun süredir bir kapı süsü yapmak istiyorum, bana çok güzel fikir verdiniz.

renklicehobiler dedi ki...

Ne güzel olmuş bu çiçeklerle kapı süsü. Ellerine sağlık...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Canım çiçekleri yapmayı biliyordum da sümbül yapmayı senden öğrendim bak. Süper bir kapı süsü olmuş. Harikasın.

FATOJ dedi ki...

Rica ederim arkadaşlar hepimiz birbirimizden birşeyler öğreniyoruz bu da çok güzel benim açımdan..Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için..

--- dedi ki...

merhaba, bende uzun zamandır kapı süsüyle uğraşıyorum modelinize bayıldım çok şık olmuş elinize sağlık

sibelmerve
bebekodasisusleri.blogspot.com

FATOJ dedi ki...

çok teşekkür ederim sizin tasarımlarınız da çok güzel olmuş..

mamila dedi ki...

Sevgili fatoj bende gülleri farklı yorumladım. sevgiler

CRESCENT dedi ki...

Ben çok beğendim bunu,çok da güzel anlatmışsınız,en kısa zamanda deneyeceğim,teşekkürler:)

--- dedi ki...

biraz geç oldu ama şimdi bloğunuza bakarken farkettim nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim

çiğdem dedi ki...

Fatoj'cum bahar kadar güzel kapı süsüne bayıldım.Benimde bazı çalışmalarım var.Görmek isterseniz"yuregimdeninciler.com"siteme hoş geldiniz başlığı altında görebilirsiniz.sevgiler

Hayatın Ressamı dedi ki...

gerçekten şahane görünüyor.tebrikler.

Unknown dedi ki...

harıkasın fatoj ellerıne saglık super olmuş bayılıyorum kapı suslerıne banada ugrarsan sevınırım.

Adsız dedi ki...

Muhteşem olmuşş..Bende çok severim kapı süslerini^^

EDA PANCAR dedi ki...

merhaba,
çiçeklerin yapımı çok zor,beceremedim:(

FATOJ dedi ki...

ama daha nasıl kolay ve anlaşılır açıklayabilirim bilmiyorum ki:)

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

tek kelimeyle SÜPER...

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Gazete fikride harika